Denied

Publicerat: 2010-01-27 kl. 14:59:19
Så då har jag varit på Amerikanska ambassaden eftersom jag ville söka ett riktigt turistvisum så att jag vet att jag kommer in i landet. Tyvärr så hände ju det som jag verkligen var rädd för. Läste Freja Kjellbergs blogg för några månaders sedan då samma sak hände henne. Har man nån gång blivit nekad ett visa så måste man alltid ansöka om ett visa innan man åker även om jag bara vill stanna i USA i 2 dagar.

Jag vet helt ärligt inte varför de nekade mig eftersom the consular officer bara sa" I think you know why" eller nåt liknande.

Min slutsats är iaf

De tror jag har jobbat svart
De tror inte jag har pojkvän
Eller att jag inte kan får just ett turistvisa eftersom jag kanske inte kommer att vara en turist i just den meningen att gå på alla tourist attractions eller nåt.
Plus att nån i tullen i NY har fått för sig att D är min fästman!? Mannen på ambassaden tyckte det var väldigt skumt och att jag måste definitivt sagt det.

WTF. Aldrig ens använt ordet fästman när det gäller D förens nu. Han är min pojkvän sen 8-9månader tillbaka.

Nu önskar jag nästan att jag hade jobbat svart då hade jag åtminnstone haft mer cash i fickan.
Jag borde ha väntat en dag extra så hade jag hunnit få ett så kallat invitation letter från D, Bank statement från Mamma & bosse om att de kan finansiera min resa och även intyg från Snaps att jag har arbete där när jag kommer hem.

Det känns otroligt sugigt och pissigt att bli grillad av en tjej som säger det är bättre att du berättar allt, ljug inte.

Vad kan jag mer säga. Visst det är kanske inte det roligaste att inte kunna jobba och bara sitta hemma hela tiden speciellt när D jobbar så mycket för att betala allt och jag kan inte bidra med mycket förutom mat. Jag pluggar upp mitt gymnasie och träffar vänner då och då. Tydligen är 6200kr för lite för att kunna livnära sig på i månaden. Betalar ju inte ens hyra. 6200 är en hel del. Det är nästan mer pengar än vad jag hade kvar efter mina amorteringar på lghten betalts varje månad när räntan var så hög. 9000 betalade jag på lghten då och fick ungerfär 13.000 efter skatt från Karlsson & CO. Enkel matte alltså 4000kr kvar.

Jag blir så less när jag mött så mycket folk som jobbar svart och kan göra vad de vill eftersom de tjänar pengar. Det är de som borde bli nekade inte dom som försöker göra saker den lagliga vägen. Här får du en smäll i ansiktet för att du är ärlig vi tror du ljuger!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback