Hår...IGEN

Publicerat: 2009-12-06 kl. 08:55:33
Tänkte prata lite om mitt hår igen. Nån som tröttnat?? Jag har det iaf.

Det har ju gått 7 veckor sen jag var hos frissan sist och eftersom det e så sjukt slitet vill jag se till att klippa det ofta. Plus att jag ville ha en aningen mörkare slingor mitt på huvudet.

Jävla misstag jag begick då.


Säger till frisören att jag gillar min hårfärg jag har under och skulle vilja ha slingor i samma ton uppe på huvudet också. Hon tyckte att det skulle vara b
ra att ta två olika toner som hon blandar. En kall och en varm. Aaaa mmm ok. If you think that will be good because I really want a warm goldy tone in it and not too dark.

Fyy ....när hon fönat mitt hår så ser det gråbrunt ut. Hela huvudet förutom några blonda mitt uppe som klart sig. Jag säger att detta går bara inte. Jag ville ha en varm ton och detta var bara grått. Hon säger well you know I used a neutral tone with the warm. Ehh ja men inte skulle jag se ut såhär. Plus att det var mycket mycket mörkare.

Så kommer ägaren till salongen och han tittar på mig och frågar henne, What did you use? Hon visste knappt vad hon skulle svara. Iaf så kommer jag och ägaren fram till att hon får lägga på en toning över hela håret som var en aningen rödbrun men bara i 10 min för att få tillbaka det varma.

Inte nöjd direkt men helt ok och funkar för nu. Inte grått iaf. Icke välspenderade pengar.

Detta var typ min vision, väldigt likt den färgen som var som bas i underhåret.



Såhär blev mitt efter mycket om och men.




Det kanske var för komplicerat med orden warm and goldy??



Kommentarer
Astrid säger:

Du är snygg vilken hårfärg du än har! Jag tycker det ser bra ut. Fixa resten när du är hemma igen. Då har du i alla fall en frissa du känner och hon känner dig :)

2009-12-07 | 20:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback